Αν και έχασα την αρχική φάση της διαβούλευσης, ένα σχέδιο χρειάζεται συνεχώς ανατροφοδότηση.
Βλέποντας την δουλειά που έχει γίνει μέχρι στιγμής είμαι σίγουρος ότι τεχνικά έχουν ληφθεί υπόψη πολλές παράμετροι. Ωστόσο, χρειάζεται οι άνρθωποι της Σαλαμίνας να ευαισθητοποιηθούν για να μπορέσει να υλοποιηθεί το πλάνο. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με την πρόσκληση περισσότερων φορέων αλλά και άμεση κινητοποίηση των υφιστάμενων.
Αρχικά καλό θα ήταν να προσκληθοούν και άλλοι φορείς τους οποίους δεν είδα στην αναρτημένη λίστα, όπως
1) Εμπορικός σύλλογος Σαλαμίνας – οποιαδήποτε πλάνο γίνεται δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί αν οι επιχειρηματίες της περιοχής καταπατούν δημόσιο χώρο με τραπεζοκαθίσματα, ομπρέλες, γλάστρες, σημαίες κλπ. Επίσης, πρέπει να ανσωματωθεί στον σχεδιασμό των καταστημάτων η μέριμνα για πρόσβαση όλων των πολιτών από τον δρόμο μέχρι την ταμειακή και το wc. Τα περισσότερα καταστήματα είναι μη προσβάσιμα από όλους. Επίσης, είναι οι μόνοι που μπορούν να συνετίζουν όσους μπλοκάρουν τις προσβάσεις μπροστά από τα κατασήματα, συνήθως για να μπουν στο εκάστοτε κατάστημα.
2) ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΟΤΕ – είναι πολλά τα σημεία όπου υπάρχουν στήλοι, καμπίνες κλπ που εξηπηρετούν υποδομές ρεύματος και τηλεφωνίας και χρειάζεται μακροπρόθεσμα να μετακινηθούν κάποια εκατοστά ή και μέτρα ώστε να ελευθερωθούν τα πεοδρόμια. είναι πολλά τα σημεία όπου υπάρχει πεζοδρόμιο, αλλά δεν είναι καθολικά προσβάσιμο λόγω αυτών των υποδομών.
3) Λιμενικό Σώμα – όντας σε νησί, υπάρχει και η θαλασσια κινητικότητα και η ασφαλής πρόσβαση στην θάλασσα. οπότε θεωρώ ότι θα πρέπει να κληθεί και αυτός ο φορέας ώστε και να καταθέσει προτάσεις αλλά και να δεσμευτεί για έλεγχο των παραπάνω. Θεωρώ ότι το Λιμενικό Ταμείο Σαλαμίνας εντάσσετται εντός του Δήμου Σαλαμίνας, αλλά αν χρειάζεται να γίνει και σε αυτόν ξεχωριστή κλήση.
4) Κτηματική Υπηρεσία Πειραια – πρέπει στην δράση της κτηματικής υπηρεσίας να ληφθεί το ΣΒΑΚ, ώστε να μην εκδίδει άδειες για τραπεζοκαθίσματα κλπ σε χώρους όδευσης πεζών, σε οδεύσεις τυφλών κλπ και να φροντίσει να ελέγχει την ορθή τήρηση των αδειών που εκδίδει
5) Κοινοπραξίες θαλάσσιων μεταφορών και ΟΣΥ – είναι ζωτικής σημασίας, αν θέλουμε να μειώσουμε την χρήση αυτοκινούμενων μέσων να φροντιστεί η συχνή πρόσβαση από και προς το νησί από τον Πειραια είτε μέσω του άξονα Πειραιά-Πέραμα-Παλούκια είτε απ ευθείας από τον Πειραιά. είναι πολλές οι φορές που θα μπορούσα να πάω στον Πειραιά με ποδήλατο από το σπίτι μου στην Σαλαμίνα, ειδικά Σ/Κ, και αυτό είναι αδύνατον, είτε χρονικά είτε για να γίνει με ασφάλεια.
6) Δήμος Περάματος – το Πέραμα είναι απροσπέλαστο με ποδήλατο ώστε να μπορεί να έρθει κάποιος από την λοιπή Αττική με αυτόν τον τρόπο.
7) Δήμος Πειραιά και Περιφέρεια Σαλαμίνας
Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω ότι θα είναι άμεσο το κέρδος για να προχωρήσουμε προς την υλοποίηση του ορόματος του ΣΒΑΚ, αν η Τροχαία Σαλαμίνας στελεχωθεί κατάλληλα και αρχίσει τους ελέγχους στο πεδίο – παράνομη κατάλληψη πεζοδρομίου, οδοστρώματος και διαβάσεων, παράνομη στάθμευση και έλεγχος στους δρόμους για υπερβολική ταχύτητα και οδήγηση επίδειξης.
Επίσης, διαβάζοντας και το ΣΒΑΚ του Περάματος και βλέποντας προτάσεις όπως γραμμή εξπρές Περάματος- Μετρό Πειραιά, φαίνεται ότι είναι επιτακτική η συνεργασία με τον Δήμο του Περάματος και τους φορείς συγκοινωνιών της ευρύτερης περιοχής. Ίσως και μια καθημερινή συχνή γραμμή (ανα 30′) με μικρό καραβάκι Σαλαμίνα – Πέραμα – Πειραιάς για πεζούς με ποδήλατα, ειδικά αν κατέληγε και στην Ε5 του λιμανιού μπροστά από τον ηλεκτρικό, θα μπορούσε να είναι βιώσιμη και να εξυπηρετησει και τους κατοίκους του Περάματος.
Επίσης, πολύ σημαντικό για την αποσυμφόρηση του νησιού απο αυτοκίνητα θα ήταν και ένας ασφαλής χώρος στάθμευσης δίπλα στο λιμάνι του Περάματος καθώς είναι αρκετές οι περιπτώσεις όπου κάποιος δεν θα χρησιμοποιούσε αμάξι στην Σαλαμίνα, αν μπορούσε να το αφήσει με ασφάλεια στην απέναντι όχθη και να περάσει πεζός στο νησί.